Thursday 23 December 2010

I Want A Rabbit As My Pet


“acu nak bela arnab tak?” tanya abang kepada saya

“arnab? Mestilah nak. Tapi, abang nak beli ke?”

Abang saya diam tidak menjawab. Tapi, saya mengerti diamnya itu. Sebab diam itukan tandanya setuju. Bukan begitu? Hee~ entah betul entah tidak ^____^

“susah tak nak jaga arnab?” tanya saya pula

“senang je, bagi makan bayam sudah. Lain-lain tu, pandai-pandailah”

Perbualan ini berlaku semasa saya ditingkatan 3 (ingatan kuat ni). Selepas perbualan ni memang tak terkata seronoknya. Masa tu, senyum sampai ke telinga. Dalam hati asyik berbunga riang. Sebab, akhirnya dapat juga saya memiliki haiwan kesayangan. Kepala otak asyik berangan tengah bermain dengannya, mandikannya dan blah blah blah (tak ingat ^__^). Tapi saya ingatkan cerah hingga ke malam, rupanya hujan ditengahari. Tanpa sebab-sebab tertentu ibunda saya menghalang dan tidak membenarkan saya membela arnab. Bila ditanyakan sebabnya. Ibunda diam seribu bahasa. yang ini diam kategori lain, diam tanda tak setuju.

Hancur! Musnah! Harapanku…..T____T. Memang tak terkata sedihnya masa tu. Tapi, tidak apalah demi menjadi anak yang solehah lagi taat, saya pun menuruti kata-kata ibunda saya agar tidak membela arnab. Jadi akhirnya saya bela apa? Sampai sekarang tak terbela-bela apa jenis haiwan pun. Bela diri sendiri sudah. Huu~

Disini saya paparkan beberapa gambar arnab yang comel-comel macam saya.hee~(perasan saja). Untuk melepaskan rindu, gambar pun jadilah.

comel sangat kan?


alalalala~geramnya




kalau dapat bela ni, bukan letak dalam bekas je, letak dalam periuk terus


tengok apa rabbit comel?


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...