Saturday 25 December 2010

AKU dan KOMIK


Komik. Anda tahu apa itu komik? Jangan kata tak tahu. Dusta namanya itu. Saya merupakan salah seorang daripada penggemar komik. Bagilah saya apa jenis komik pun. Ganas, lawak, romantik, semua saya baca. Tapi, saya bukan otaku. Sebab saya tak seotaku mereka. Minat saya pada komik masih ditahap tidak membahaya lagi. Kiranya masih dalam kelajuan 60 km/j sahaja. Berbanding dengan otaku, mereka semua sudah berada ditahap 240 km/j(aku dah mula merapu). Ok sue, berhenti daripada mula merapu!

Macam mana saya boleh jadi penggemar komik? Semuanya disebabkan kawan baik saya cik fajrul nashrah. Dialah manusia pertama yang perkenalkan saya kepada komik. Dan dia jugalah manusia pertama yang memberi pinjam komik kepada saya sehingga kini.huuu~ saya masih ingat lagi komik pertama yang saya baca, tajuknya ialah ‘kiss baby’. Komik dari jepun yang bergenre romantic. Hoho! Komik yang cukup menerujakan. Dan bermula daripada pembacaan pertama saya itulah saya mula menjadi penggemar komik yang tegar. Bukan otaku ya.

Disebabkan cik fajrul nashrah yang menjerumuskan saya ke dunia komik, maka dia pun dengan rela hati mengambil tempat untuk menjadi pembekal komik saya. Dia beli saya pinjam, dia pinjam, saya pun pinjam (merapu lagi). Selain daripada cik fajrul ada lagi 2 orang pembekal komik saya, iaitu encik ariff putra dan encik Daniel. Kamsahamnida untuk komik-komik encik berdua yang kebanyakkannya, bukan kebanyakkan, tetapi semuanya jenis ganas-ganas.

Kawan saya pernah kata macam ini dekat saya:

“sue, kau kalau baca komik macam dah tak berada di dunia nyata. Kau macam dekat dunia sendiri. Dan dekat dunia kau tu, Cuma ada kau dengan komik je”

Saya pun rasa ada betulnya juga apa yang kawan saya katakan. Bila baca komik saya rasa macam saya masuk sekali dalam komik tu. bila kartun dalam komik tu gelak, saya pun gelak. Betapa dalamnya saya menghayati cerita komik tu sampaikan saya pernah menangis bila baca komik. Pelik pun ada juga. Orang baca novel menangis tahan lagi, saya  baca komik menangis. Huhuhu..nak buat macam mana itulah diri saya. Apa-apa pun majulah komik untuk saya. Hoho! sampai sini sahajalah entri saya untuk hari ini. Tak sabar nak baca komik yang baru diberi pinjam oleh cik fajrul nashrah. Tata! Jumpa lagi dientri yang seterusnya.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...